Tuesday, November 22, 2016

Sabtu yang sibuk.

Assalamualaikum.

Since aku free pagi ni, marilah aku update sikit cerita yang berlaku last weekend. Kalau nak diikutkan, dari pagi lah aku dah busy. Sepatutnya aku masuk office tapi decided untuk tak masuk sebab nak bawak budak gedik pergi sekolah. Aku ingat ada karnival ke apa tapi dia tak macam karnival. Macam event kawad kaki macam tu lah tapi adik had fun so okaylah.

On the way nak pergi sekolah, adik dah cakap dia lapar. Aku sampai agak awal jugaklah, around 9am. Tercari-cari kat manalah gerai jual makanan sebab bukan adik je lapar, aku pun lapar gila. 


Lepas tu aku nampak mushroom soup ni dekat tepi bangunan, aku tanya dia mana jual makanan eh? dia kata kat padang kot. Okaylah gigihlah aku pergi walaupun berlecak.


Beli keropok lekor, fishball, bihun goreng, air semua, habis dalam RM8 jugaklah. Fuh. Mihun kosong je weh. Cili je semata ㅠ_ㅠ Tapi aku redha sebab aku lapar...


First game adik main was archery. Aku masa sekolah join kelab memanah jugak. Tapi dapat main sekali je. Ciskek betul! Oh adik main ni, hmmm budak-budak. Biasalah kalau takda kena langsung. HAHAHAHAH eh kenapa gelak? sebab dia belum shoot, benda tu dah jatuh -.- Kelakar apa dek oii -.-



Dan sampai kesudah tak kena target ...


Ok kupon yang terakhir. Aku dah cakap sila jangan main benda merepek. Dia nak beli buku lah apa lah, tapi sayang, buku-buku tu tak boleh guna kupon. So memang taklah aku nak taja. HAHAHA. Taja makanan ok, aku boleh join sekali.


Dalam RM20 kupon tu, dia beli lego ni. Dua kotak untuk RM5. Bolehlah, dari dia nak yang besar gedabak kat situ. As long tak guna duit aku, aku takda hal. HAHAHAHHA sorry ah dek oii dapat kakak cheapskate sangat ni ha. Heheh

Balik dari sekolah pukul 10.30am. Okay memang dah target pun balik around macam tu. Penat weh, padahal aku duduk makan je. Lepak kat rumah, tengok tv, kemas semua. Pastu tidur. Pastu petang jalan-jalan dengan ma dan adik. Cari barang ma, tukar barang ma. 

Malam nya ada makan-makan dengan cikgu-cikgu ma dan HARUSLAH tiada gambar mereka dalam phone. Wakakakkaa! Aku tak rajin. Gambar makanan adalah tapi takda masa aku nak letak sini. Cukuplah ada orang cakap aku happy bila aku bagi gambar daging tengah grill. HAHAHHA



Ya, aku happy sangat. Thank you.

4 comments:

  1. dulu pernah try archery, tapi tersilap teknik, terus bergetar2 tangan lepas tu. :D

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhee. Tapi best kan? Haa lamanya tak memanah ...

      Delete
    2. haha besttt only if I learn it properly. Haha, masa ni tangan vibrate kalah macam baru lepas main badminton. Struggle nak menulis semua hehe

      hanisamanina.com

      Delete
    3. Takpe, masih tidak terlambat. Sunway ada kan? Go go!!

      Delete