Tuesday, November 15, 2016

Spaghetti Bolognese, Ramal Junction

Assalamualaikum.

Selalu aku uar-uar kan .. Makanan yang sedap seharusnya diberitahu agar sama-sama kita dapat merasa kenikmatan sesuatu makanan itu. Barulah boleh share pendapat lepas tu.


Woii sedap tak roti tu?

Hmm sedap weh! Tapi macam mahal tapi berbaloi lah dengan harga!


Lebih kurang macam tu lah dialognya bila korang dah rasa nanti. 

Pahal tak mukadimah kemain menggelabah sekarang. Gelabah sangat ni -.-'

Anw lets, aku bagitahu korang another dish yang korang boleh try kalau pergi Ramal Junction dekat Sg Ramal. Aku first time makan kat kedai ni, sedap. 


Spaghetti Bolognese (RM10). Ya ampun dah berabad aku teringin. Tapi ada je makan sebelum ni. Sedap jugak. Tapi ni pun sedap so kenalah bagitahu orang kampung akan kesedapannya. Hahaha. Bagi aku sedap (dah banyak kali taip sedap ni) sebab tak terlalu masam. Aku tak suka masam, sebab hmm tak suka lah, Hehehe. Portion pun besar. Plate pun besar, berat pulak, kaca pulak. Hehee. So puas hati, Presentation macam makan kedai hipster. Sedap!

Location? Ramal Junction. Aku tak perasan nama kedai dia tapi dia sebelah dengan kedai air paling hujung. Dari gerbang pintu masuk tu. Dia depan korang je. Anak-anak muda yang meniaga. Pergi rasa sana! Mostly western lah menu dia. Sebab tu sedap. HAHAHA.


Roti john pilihan Zikri. Sedap tapi sejuk -.-

Selain ni, ada lagi Sate Willi, ayam goreng semua tapi malaslah, Aku nak update pasal spaghetti bolognese aku je. Benda sedap en. Tapi itu bukan bermakna lain tak sedap. Sedap tapi alaaaa gelaplah. 

2 comments: