Wednesday, February 22, 2017

The End of Barcodes. FINALLY!!

Assalamualaikum.

Berita gembira yang seharusnya dipukul dicanang disini. HEHEHE. Setelah berbulan yakni hampir 6 bulan mengadap dengan penuh rasa jemu, akhirnya hari yang dinantikan telah tiba. YA, TELAH TIBA GENG!!




Alhamdulillah, dengan naiknya sekali lagi gambar ini, maka berakhirlah hari-hari aku dengan mengadap barcode ni. Fuhh! Gembira tak terkata weh. Sebab ia mengambil masa lebih kurang 6 bulan kalau tak silap aku lah. Kalau salah, takpe, tak berapa penting pun. HAHAHA.

Dari Krismas, ke CNY, hinggalah suatu hari si #mamatannoying1 datang sambil bertanyakan soalan yang paling gerun aku nak dengar ...
Nor, bila nak siap?
HAHAHAHA! Aku dah bosan dengar ayat tu. And aku bagi dia dateline which is end of this month, aku hantar. So aku agak struggle jugaklah. Buat dekat rumah (macam biasalah kan), lepas tu, dekat office bila ada waktu lapang je, aku buat. Kalau sebelum ni, ada masa lapang, kita penuhkan dengan cuci mata di Lazada, Hermo mahupun MySale. Haa belinya tak pun. Nama pun cuci mata kan ...

Dan semalam aku agak free gila ok. So decided untuk buat barcodes. And lepas aku check semua, by 6pm, semua barcodes dah siap. Aku terus print out sebab nak double check. Balik rumah aku buat sesi mengemaskini, nasib baik tak banyak salah compared yang 1st batch punya. 

So tarik nafas lega lah aku. Pagi ni print yang ada pembetulan tu, and submit terus. Tapi TAPI #mamatannoying1 takda kat office, dia out station. Takpe, kita relax je. 

Dah boleh tidur on time. Dah boleh tarik nafas panjang. So weekend masuk office bila ada artwork je. Yes!

Dah, aku nak lunch. Bye!

4 comments:

  1. I am so interested how people make barcodes especially when they are different from each other

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Hanis.
      Kita boleh baut barcode guna online sekarang. Weehooo! Tapi leceh bila nak convert and masuk dalam software. Tu je. Take care in Czech!

      Delete