Thursday, June 15, 2017

My 26th Birthday Celebrations!

Assalamualaikum.

Yeshh finally dapat jugak peluang nak update. Sigh line internet problem kot kat office ni. I is redha lah nak tunggu. HAHAHAA. As semua orang tau, June adalah bulan kegemaran. Kenapa? Hellooooo, birthday girl kot! HAHHAA. 

Jadi, marilah kita mulakan perjalanan ke detik 26 tahun dengan berbuka puasa di Saujana Impian Golf Club Kajang. Kali kedua datang sini, dan macam biasa, Achik memang takda sebab unplanned. Balik kerja, terus siap-siap dan bergeraklah kita ke sana. Walaupun mood nak makan dekat PICC sebenarnya.



Excuse birthday girl dah kenyang masa ni. Tapi bread pudding dia tak sedap! HAHAHHAHA sorry. Anda tetap tak boleh lawan PICC punya. 


Lepas berbuka, singgah Tesco Kajang, sebab nak beli barang. Lepas tu sebab Iolls baru lepas muntah akibat minum tak beragak. Semua aku minum, semua aku telan dan akhirnya perut senak akibat kembung. So lapar. And apa lagi, mengetehlah pulak ke mamak area rumah. Nak order Naan Cheese takut tak habis, maka order Teh Ais lah walaupun bukan fav. Sigh.


Next! Sabtu. Berbuka dekat rumah Opah. Sebenarnya dah dapat rasakan something akan terjadi. Serious. Tak caya, pergi check Twitter aku. Ada update ok. And guess what, tekaan aku betul! Surprise celebrations untuk aku, KakNa dan Opah. Kiteorang beza beberapa hari je pun. 



The Birthday's Girls in action!



Macam biasa, Achik takda. And ramai yang takda tapi roti john selambak ok! Haishh lapar tengok gambar-gambar ni.


Kek coklat sodap! Sampai sekarang ada dekat rumah lagi (rasanyalah). Tak keras. Coklat pun masih moist. Hoii semoga ada lagi. Balik nak makan lah..

Ok, sambung. Ahad pulak. Yeshh birthday eve bebeh. Ma masak banyak lauk sebab harini nak berbuka dekat rumah nenek pulak. Antaranya pengat pisang ni. Sedap weh. Kalau ada tepung gentel tu, lagi fuhh marvelousss!



Tak pernah aku berbuka makan 2x tambah. Tapi malam tu, aku makan 2x Nasi Ayam Cik Linda buat. Aku tak sure aku lapar atau teringin sebenarnya? HAHAHHA dasar! Tapi gambar Nasi Ayam takda sebab dah selamat mendarat dalam perut aku. Waakakakakaka.

Finally, actual day! 12nd June 2017.
Memandangkan hadiah dari Ma dengan Baba tersangatlah berharga, jadi kita simpan je elok-elok. Tapi semua hadiah pun berharga. Tepat pukul 12am, dapat birthday call. Weh KakNa menyanyi ok. Wow sangat ni! Dan diikuti dengan ahli keluarga, kawan-kawan dan paling terkejut, colleague aku wish birthday ok. Well, before ni adalah wish which is fav person, E. Tapi yang dua orang lagi tu. Hahahaha. Terkejut kejap.



Thank you E, KakNa :)
Oh lupa. Zera bagi shawl bawal, Teyka bagi Ferrero jugak :)
Yin buatkan Tteokbokki. Yums!
Me loves 정말!


And 'majlis' berbuka puasa tidak habis pada hari Ahad ye kawan-kawan. HAHAHHAA. Bersambung dirumah maktok pulak malam tu. Tau tak apa perasaan aku masa baca whatsapp pagi tu? Rasa dasyat sangat celebrations yang ke 26 ni. Hhehehe. Rumah Opah, rumah Nenek, rumah Maktok. Walaupun tak semua yang ada tapi it means a lot to me. Seriously.

Maaf, gambar takda kat rumah maktok sebab semua freehair and ada boomerang tapi takyahlah. Nanti Maksu mengamuk! HAHHAHAHAHAHAA

Anw ...



memandangkan umur dah menginjak dari 25 ke 26 tahun tapi iolls tetap muda belia remaja okay. hahah perasan! ok serious.

Terima kasih kepada ahli keluarga such as Baba, Ma, Achik, Zikri and the annoying, Adik untuk makan-makan ni. EH MAIN-MAIN LAGI ! Terima kasih sebab sediakan makanan yang enak-enak untuk birthday girl ini. Hehehe. Terima kasih kerana bertahan dengan perangai yang kadang-kadang tak faham bahasa ini. Terima kasih kerana dengar lawak jenaka yang tak berapa nak kelakar ini. Terima kasih keluarga besar saya yang lain juga

Terima kasih kawan-kawan sebab ingat birthday iolls. Walaupun iolls tak letak dekat reminder FB sebab sajalah nak tengok siapa ingat kan. HAHAHHA. Tapi korang memang the best sebab ingat. Hehehe. Terima kasih

Tapi kan, dalam semua doa yang aku terima, aku ada perasan ada satu persamaan. Sampai malas nak baca tapi aku tetap baca. HEHEH. Insyaallah, adalah jodoh tu nanti


p/s: semua Achik takda. nak kena tuntut hadiah ni! 

No comments:

Post a Comment